Почти е невъзможно да си представим какъвто и да е свят без медии, дори и някакъв пост-апокалиптичен. И нашият модерен и още повече. В същото време първите им аналози се появяват в древен Рим. Историята не стои на едно място и в същото време с развитието на обществото и технологиите се появяват и развиват нови видове медии. В момента има много такива разновидности и всеки е свободен да избере най-удобния и достъпен начин за получаване на информация.
Вестниците са начело на развитието на медиите. Дори в древния свят обществото винаги е искало да е наясно с всички събития. Устното предаване на новини, слухове и клюки очевидно не е достатъчно, така че дори при Цезар в Римската империя, в началото на нашата ера, започнаха да се записват текущи хроники, записани ръчно на глинени плочи. А името на първото издание - самото издание - вестникът - се появява едва през 16 век в Италия.
Може да се закупи ежедневен информационен лист за една малка монета със същото име (вестник). Безспорните предимства на тази публикация остават непроменени дълго време - уместност, достъпност, честота. През вековете хората са свикнали да се доверяват на печатните медии, а освен това интернет не ги хваща навсякъде, не можете да приемате телевизия на пътя, а любимите ви списания или вестници винаги са под ръка. Единственият недостатък е, че дори и ежедневната публикация не доставя новините толкова бързо, колкото една и съща телевизия или интернет.
Вестниците са начело на развитието на медиите. Дори в древния свят обществото винаги е искало да е наясно с всички събития. Устното предаване на новини, слухове и клюки очевидно не е достатъчно, така че дори при Цезар в Римската империя, в началото на нашата ера, започнаха да се записват текущи хроники, записани ръчно на глинени плочи. А името на първото издание - самото издание - вестникът - се появява едва през 16 век в Италия.
Може да се закупи ежедневен информационен лист за една малка монета със същото име (вестник). Безспорните предимства на тази публикация остават непроменени дълго време - уместност, достъпност, честота. През вековете хората са свикнали да се доверяват на печатните медии, а освен това интернет не ги хваща навсякъде, не можете да приемате телевизия на пътя, а любимите ви списания или вестници винаги са под ръка. Единственият недостатък е, че дори и ежедневната публикация не доставя новините толкова бързо, колкото една и съща телевизия или интернет.
Предимството на периодичните издания е, че те са сериен, излизат в определено време (всеки ден, веднъж седмично или един месец) и основно имат определена тема. Те могат да бъдат федерални, регионални, местни или корпоративни, т.е. те са разделени по административно и териториално ниво. Какво е важно, защото читателите не се интересуват само от световни новини, но и от това, което се случва в техния роден град.
Има няколко други класификации на периодичните издания: цел и съдържание. Същите вестници, списания могат да бъдат универсални, специализирани или индустриални. А съдържанието зависи от аудиторията, за която е предназначена публикацията. Това може да бъде конкретна качествена информация, масивна за всички сегменти от населението или жълта преса с всякакви клюки, слухове и спекулации.
С нарастващата популярност на електронните медии печатницата предсказва пълна забрава. Времето обаче продължава, а вестниците, списанията и други периодични издания все още се търсят. Посоката не просто не е остаряла, но продължава да се развива. Телевизорът не изгони вестника, но съжителства с него мирно. В допълнение, други печатни медии все още са „живи”: справочници, справочници, корпоративни публикации, бюлетини, листовки. Повече за всеки, за да разберат разликите си:
Вестникът е малко издание, често излиза на кратки интервали (всеки ден, два или три пъти седмично), вероятно с еднократно увеличение на обема веднъж седмично. Съдържанието му се състои главно от свежи социално-политически новини и друга релевантна информация, с реклама и малка развлекателна част.
Списанието е по-значимо по обем, публикувано веднъж месечно (вероятно и седмично или тримесечно), има определена тема (политическа, научна, спортна и други подобни), както и редовна рубрикация.
Корпоративна публикация може да бъде както вестник и списание, предаващи новини за дадена компания, нейните постижения и бъдещи проекти, насочени към оформяне на корпоративна култура.
Дайджестите съдържат резюме на най-интересните публикации в определена област.
Алманахът е доста рядко издание, публикувано средно веднъж годишно под формата на колекция от научно-популярни или литературни и художествени издания.
Радиото е измислено в края на 19-ти век, тъй като е влязло здраво в нашия живот и няма да го напусне, независимо колко прогресивно става човечеството. Радиото като медия съществува от повече от 75 години и е най-подходящото, достъпно и удобно за възприемане. Той се слуша винаги и навсякъде без прекъсване от текущите дейности: у дома, на работа, в микробус, в кола и т.н. Преобладаващото мнозинство от радиостанциите са ориентирани към забавленията, но те задължително имат блок новини и вероятно други социално-политически програми, и, разбира се, реклама, без която не е възможно никакви медии.
Телевизията, съчетаваща визуалната и звуковата серия, се превърна в трети вид медии за предаване на информация и днес остава най-популярната, популярна и търсена. Телевизионните канали са класифицирани като публични или частни, централни или регионални. Според целевата аудитория те, подобно на пресата, могат да бъдат универсални или специализирани (например музика, спорт). Отделна класификация на този вид медии е с обхвата на разпространението - наземни, сателитни и кабелни телевизионни канали. Но независимо от различията, в телевизионната програма на всеки канал има новини и реклама.
Всички гореспоменати видове медии в Русия са широко разпространени и с голямо разнообразие. Те си взаимодействат и се конкурират помежду си. В нашата страна има и много медийни холдинги, включително например вестник, телевизионен канал и радиостанция.
Но има и друг източник на информация, много хора спорят дали да го отделят като отделен вид. Но той е този, който по някакъв начин обединява всички останали - това са информационните агенции. Те събират и разпространяват информация, като я снабдяват със същите вестници, телевизионни станции и радиостанции.
Печатни и електронни медии са обичайни видове, които имат определени характеристики, критерии и класификация. А Интернет като гледка все още не е точно дефиниран, но все повече хора научават новините по този начин. Между другото, почти всички традиционни медии имат свои собствени сайтове или други електронни версии, често по-пълни и обширни.
В интернет, огромен брой новини портали, сайтове по различни теми, където можете бързо да получите почти всяка информация от всяка точка на света, и с възможност за коментар и да го споделите. Днес интернет е най-обещаващият вид медии.